آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

    
تعداد بازدید: 12
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
عملیات اجرایی شهرک تخصصی زنجیره مس با حضور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری امروز 12 تیرماه آغاز شد. 

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، آئین آغاز احداث شهرک توسعه زنجیره مس با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه‌ و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،  مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سایر مقامات استانی و محلی برگزار شد.

 سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از شهرک تخصصی زنجیره مس گفت: زنجیره مس یک موقعیت فوق العاده برای کشور ایجاد می کند.

مخبر، یکی از مولفه های رشد و توسعه اقتصاد کشور را توسعه زنجیره مس نام برد.

طی این رویداد عباس علی آبادی، وزیر صمت با ارائه گزارشی از ظرفیت های معدنی و صنعتی در حوزه مس افزود: برای توسعه زنجیره مس مشکل فناوری نداریم و  خوشبختانه تمام فناوری‌هایی که در این حوزه است در کشور کاملاً یافت می‌شود. وی با اشاره به ورود صنعت مس به محصولات میانی و نهایی گفت: هدف این پروژه این است که تا پایان زنجیره بتوانیم حرکت کنیم. وی با تاکید بر رعایت شرایط محیط زیستی گفت:با استفاده از ماشین‌های خودکار از تمام ظرفیت‌ها جهت ایجاد شرایط محیط زیستی استاندارد بهره خواهیم برد.

وزیر صمت جذب سرمایه گذاری، تأمین مواد اولیه، جذب شرکت های دانش بنیان را از جمله مأموریت های صنعت مس قلمداد کرد.

در ادامه موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو اظهار داشت:با هدف پرهیز از خام فروشی ۲۰ میلیارد تن ذخیره سنگ مس اکتشاف شده داریم.

وی با اشاره به شرایط قبل از انقلاب در حوزه مس گفت: پیش از انقلاب تولید مس نداشتیم و مس مولود انقلاب است. وی با اشاره به تولید سالیانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصول کاتد مس گفت: رویداد امروز ورود به گام دوم صنعت مس است. رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه از آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سه حوزه اتصالات مسی، خط تولید اسید فسفوریک و محصولات سیمی خبرداد.

وی تصریح کرد:با راهبری ایمیدرو و تلاش همکارانم در هلدینگ زنجیره مس، عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار با هدف جهش تولید و توسعه و گسترش زنجیره این صنعت 12 تیرماه جاری آغاز شد.

موثقی نیا در پایان صحبت های خود از همه مسئولان استانی و محلی به جهت همکاری و همراهی با منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکر کرد.

کوروش فتاحی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز در جریان آغاز فعالیت شهرک تخصصی گفت: شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس با راهبری سازمان بالادستی ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در زمینی به مساحت اولیه ٨٠٠ هکتار  واقع در سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد جانمایی و روز گذشته فعالیت تکمیل زیرساخت‌های آن برای جذب سرمایه‌گذاران آغاز شد.

به گفته وی، موقعیت‌هایی در مناطق مختلف کشور برای استقرار این شهرک تخصصی امکان سنجی شد که با توجیه و اخذ مشاوره‌های تحصصی ازجمله ابنیه و  بررسی همه‌ مؤلفه‌های موردنیاز و به ویژه ظرفیت های زیرساختی مهیا شده این منطقه نسبت به مناطق دیگر، خوشبختانه منطقه ویژه لامرد برای استقرار شهرک تخصصی مس به تثبیت رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: قرار است کارخانه‌هایی برای تولید حدود ١٢ محصول تخصصی مس در این شهرک تخصصی مستقر شوند که این اطمینان خاطر و اتفاق خوشایند برای سرمایه‌گذاران مس است تا محصولات دیگری را در صنایع پایین دست و میان دست تولید کنند و باتوجه به نزدیکی منطقه ویژه لامرد به بنادر پارسیان و خلیج فارس،  محصولات پرکاربرد و پرمصرف مسی کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس را تأمین کنند که این امر سبب  ایجاد اشتغال زایی پایدار، خلق ارزش افزوده و مانع از خام فروشی می‌شود.

فتاحی اظهار کرد: همزمان با عملیاتی شدن زیرساخت‌های این شهرک تخصصی اعم از خطوط آب، برق، جاده و سایر زیربناها نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری مرتبط و سودآور با زنجیره مس نیز برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، تدوین می‌شود. وی اظهار کرد: قیمت فلز مس در دنیا افزایشی بوده و به عنوان صنعت سودآور مطرح است. این فلز، پس‌‌‌ از فولاد و آلومینیوم، سومین‌‌‌ فلز پرمصرف دنیا به‌‌‌لحاظ تناژ و دومین‌‌‌ فلز دنیا به‌‌‌لحاظ ارزش محسوب می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: همزمان با آغاز فعالیت‌های زیرساختی این شهرک تخصصی، نشست هایی با سرمایه‌گذاران برای هدایت سرمایه در این منطقه در دستور برنامه است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دیدار شهردار شیراز ...

شهردار شیراز در دیدار با سفیر آلمان در ایران گفت: ...

تمام دانشگاه‌ها و پا ...

وزیر علوم در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ ...

فارس در شرایط قرمز ...

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه جلسه ستاد د ...

آمار کرونا در زرین د ...

آمنه سپهر: رییس شبکه بهداشت و درمان زرین دشت ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

نظرات